tisdag 23 oktober 2012

En vecka går fort när man har roligt, och det har jag  nu, när jag får skapa med trä - sätta upp ytterväggar.

För att få en bra arbetsmiljö har jag byggt upp en verkstadshörna med tak, nödvändigt när det regnar så mycket som det gör. Byggde upp den inne i torpet, vänstra hörnan.







Östra gaveln är nu klar. Utmaningen bestod i att regla upp tre bärande stolpar-balkar, som stockarna skall ligga på. Viktigt har varit att få rätt höjd på dem så att taklutningen blir snygg. Martin hjälpte till med att resa den höga mittenstolpen (90x170), och därefter regla för fönster o dörr.
Jag är nöjd med hur det blir.

Bakre/södra långsidan är klar halvvägs.
Denna vecka är målet att resten av långsidan och  västra gaveln blir klara.

Vad som "stör"o tar tid från detta projekt är att min fasters lägenhet skall flyttas ut innan månaden är slut och att få klart nya vinterbåten "Båtsman" klar för sjösättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar