tisdag 15 januari 2013

Nu är alla innerväggar på plats, med panel från en sida. Nästa moment är att Danne, elektrikern ska komma och dra elrör, så att jag därefter kan isolera och göra klart  från båda sidorna. Även golvet på loftet kan då läggas.
Innertaken är också uppspikade.


Vintern har återtagit sitt grepp om 
oss, idag snöar det för fullt.

Jag har funderat en hel del på vilket uppvärmningssystem jag ska ha. Är inne på en frånluft-värmeväxlarsmodell som Nibe har, med varmvattensberadare. 
Håller också på att projekterar för en dubbelpipig skorsten och 2 kaminer.
Skall montera in golvvärme när jag lägger golven.



1 kommentar:

  1. Ett mycket större projekt än jag trodde. Det blir verkligen bra! Ytterpanelen är som ett smycke och placeringen av huset blir ett plus för hela tomten.

    Vi ser fram emot att komma ner och titta mer på det här.
    Hälsningar Kristina & Johan

    SvaraRadera